2017 Letnia Akademia Suzuki

Główna / Wydarzenia / 2017 Letnia Akademia Suzuki
2017 Letnia Akademia Suzuki

Letnia Akademia Suzuki 2017 warsztaty pianistyczne

Warsztaty odbyły się będą w terminie 30 lipca do 6 sierpnia 2017 roku w Międzylesiu – malowniczej miejscowości położonej w Kotlinie Kłodzkiej. Zakwaterowanie oraz zajęcia odbyły się będą w 700-letnim zamku. W bezpośrednim otoczeniu zamku znajduje się zabytkowy rynek, oraz bezpłatny park wodny ok. 400 m od zamku! W ramach warsztatów odbyło się zwiedzanie zamku.

 

W planie imprezy znalazły  się m. in. :

  • minimum 8 lekcji grupowych ( 45 min.)
  • minimum cztery lekcje indywidualne (20 min)
  • lekcja w zespole kameralnym
  • gra w duecie na 4 ręce
  • codzienna praca własna – ćwiczenie
  • cykl pięciu lekcji tańca dworskiego zakończony pokazem tańca
  • lekcje rytmiki/teorii w zależności od wieku
  • wykłady dla rodziców
  • koncert pedagogów
  • koncerty rodzinne, solowe, grupowe, kameralne
  • atrakcje turystyczne
  • możliwość wykupienia dodatkowych lekcji indywidualnych dla uczestników i rodziców

Nauczyciele Letniej Akademii Suzuki:

 

Katarzyna Borowiak – fortepian

Katarzyna Borowiak jest absolwentką Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie klasy fortepianu Prof. Bronisławy Kawalla, oraz Guildhall School of Music & Drama klasy fortepianu Prof. Jamesa Gibba. Swoje umiejętności doskonaliła pod kierunkiem Jana Ekiera, Bernarda Ringeissena i Richarda Goodea. Stypendystka Towarzystwa im. F Chopina, Myra Hess Trust i British Council otrzymała w 1987 roku Premier Prix Guildhall School of Music & Drama. Występowała jak solistka i kameralistka dla Estrady Warszawskiej Filharmonii Narodowej, Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego, Towarzystwa im. F. Chopina i Towarzystwa im. K. Szymanowskiego. W Wlk. Brytanii współpracowała między innymi z Live Music Now! Sir Yehudi Menuhina, London Octave w St. Martin-in-the-Fields i The Haydn Trio of London. Koncertowała również w Irlandii i Japonii.

Od 1990 roku prowadzi klasy fortepianu w Guildhall School of Music & Drama (Junior Guildhall), St. Albans Music School i Watford School of Music. W latach 1999-2008 pełniła funkcję egzaminatora Guildhall i Trinity Guildhall oraz doradcy komisji egzaminacyjnej Trinity Guildhall. Regularnie prowadzi kursy mistrzowskie, warsztaty oraz daje wykłady w Wlk. Brytanii, Australii, Belgii, Chorwacji, Czechach, na Cyprze, Danii, Francji, Irlandii, Islandii, Japonii, Malezji, Singapurze, Słowacji, Szwajcarii, Szwecji, Tajlandii, na Tajwanie, USA i we Włoszech.

Od 1992 roku jest Trenerem i Egzaminatorem Europejskiego Stowarzyszenia Suzuki (ESA). Jest pionierem Metody Suzuki i założycielką Polskiego Stowarzyszenia Suzuki (CES) w 1996 roku. Wykształciła pierwszą polską kadrę nauczycieli fortepianu CES i wychowała pierwszych Trenerów i Egzaminatorów ESA fortepianu w Polsce. W 2002 roku wprowadziła do Polski szkolenie nauczycieli Suzuki skrzypiec, wiolonczeli i gitary. Jest współautorem najnowszego wydania Szkoły Suzuki na Fortepian. W latach 2002-2010 pełniła funkcję Kierownika Sekcji Fortepianu ESA i zasiadała w Międzynarodowej Komisji Fortepianu. Od 2013 roku prowadzi w Wlk. Brytanii szkolenie nauczycieli fortepianu przy Centrum Edukacji Muzycznej Hrabstwa Hertfordshire, a od 2015 roku szkolenie nauczycieli fortepianu Szwedzkiego Stowarzyszenia Suzuki. Obecnie jest Przewodniczącą Komitetu Fortepianowego i członkiem Zarządu Instrumentalnego ESA.

Jej uczniowie są wielokrotnymi zdobywcami pierwszych nagród na konkursach i festiwalach muzycznych, między innymi North London Festival, St. Albans Young Musician, Charlton House Young Artist Award, Hatfield Festival, Rickmansworth Young Musician i Ruislip-Northwood Festival. Otrzymują stypendia do prestiżowych szkół i uczelni takich jak Purcell School, Yehudi Menuhin School, Chetham’s School of Music, St. Pauls School, Eton College, uniwersytety Cambridge i Oxford. Regularnie występują w prestiżowych salach koncertowych takich jak Royal Festival Hall, Queen Elisabeth Hall, Milton Court i Purcell Room. Byli wielokrotnie wyróżniani udziałem w koncertach Jaques Samuel Junior Colleges Piano Competition w Wigmore Hall i w ostatnim czasie również Akademii Pianistycznej Lang Langa w Palau de la Musica (Barcelona) i Royal Albert Hall.

 

Magdalena Kielak – fortepian

Ukończyła Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie z wyróżnieniem, a następnie studia podyplomowe w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Od 2003 r. zajmuje się pedagogiką fortepianową ucząc w szkołach muzycznych I i II st. Od 2006 pracuje na stanowisku akompaniatora w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej oraz Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie. W 2008 otrzymała nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Metodą Suzuki pracuje na co dzień z dziećmi od 2012 r. Kontynuuje kurs Suzuki III stopnia pod okiem M. Jasińskiej.

 

                                                                         

Katarzyna Gąsior – fortepian

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w trzech specjalnościach (Wydziału Fortepianu, Klawesynu i Organów, Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki oraz Dyrygentury Chóralnej). W latach 2004-2005 przebywała na stypendium naukowym w Koninklijk Vlaams Muziek Conservatorium w Antwerpii, w klasie klawesynu Ewalda Demeyere i w klasie organów Jorisa Verdin. Jej pasją jest kreatywne nauczanie dzieci muzyki w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Uczestniczyła w kursach metodycznych dla nauczycieli fortepianu organizowanych w ramach Letniego Kursu Pianistycznego w Szczecinku oraz Bryanston International Summer School. Aktualnie kontynuuje kurs Suzuki III i IV stopnia. Jest nauczycielem fortepianu w Niepublicznej Szkole Muzycznej I st. Akolada od 2009 roku.

 

Małgorzata Fudala – fortepian

Ukończyła Akademię Muzyczną w Katowicach w klasie fortepianu adt. dr Magdaleny Lisak oraz studia podyplomowe z zakresu kameralistyki fortepianowej w klasie prof. Marii Szwajger-Kułakowskiej i as. Joanny Galon-Frant. Doświadczenie pedagogiczne zdobyła nauczając gry na fortepianie, a także akompaniując w państwowym i prywatnym szkolnictwie muzycznym. Współpracowała ze Szkołą Suzuki w Tychach, Akademią Suzuki w Tychach, Centrum artystycznym Mały Artysta w Zabrzu. Kurs Suzuki odbyła pod opieką trenerki ESA Marzeny Jasińskiej i Ewy Guz-Seroki. Ukończyła kurs III stopnia. Od 2016 roku prowadzi pierwszą we Wrocławiu klasę fortepianu Suzuki – Akademia Suzuki Wrocław.

Joanna Orzechowska –  taniec dworski

Tytuł „artysty baletu” uzyskała wraz z dyplomem Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. L. Różyckiego w Bytomiu. Absolwentka Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, gdzie odbyła studia o profilu „pedagogika baletu” w klasie mgr Danuty Piaseckiej, polskiej prekursorki najświetniejszych tradycji baletu rosyjskiego. Od 25 lat jest nauczycielem w swojej macierzystej szkole, gdzie prowadzi zajęcia w zakresie tańca klasycznego i historycznego. W tej ostatniej dziedzinie jest jednym z nielicznych specjalistów w Polsce.

 

Olga Daroch – rytmika /teoria

Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na kierunku Kompozycja i Teoria Muzyki, specjalność Rytmika i przedmioty teoretyczno-muzyczne. Jest absolwentką Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego we Wrocławiu w zakresie podyplomowych studiów Reżyserii Teatru Dzieci i Młodzieży. Współpracuje z katowickim Teatrem Rytmu „Katalog”. Zdobywczyni nagrody specjalnej na festiwalu monodramów FeTA (Wrocław 2014), a także finalistka Międzynarodowego Konkursu „Musik und Bewegung” odbywającego się podczas Festiwalu Rytmiki w Remscheid (Niemcy 2015). Jest współautorką kilku publikacji. W 2016 r. tworzyła choreografię dla Dalcroze Society of America na Uniwersytecie w Princeton (USA). Pracuje z dziećmi i młodzieżą w przedszkolach oraz państwowych szkołach muzycznych I i II st. jako nauczyciel rytmiki, techniki i plastyki ruchu, improwizacji fortepianowej, solfeżu dalcroze’owskiego, zespołów rytmicznych oraz przedmiotów teoretyczno-muzycznych – głównie kształcenie słuchu, harmonii oraz zasad muzyki. Od 2016 roku współpracuje z wrocławskim Narodowym Forum Muzyki cyklicznie prowadząc autorskie warsztaty rytmiczne oraz muzyczne projekty edukacyjne („Muzyka i ruch”, „Lekcje rytmu”, „Akademia Chóralna”).